مضرات ماست برای استخوان

مضرات ماست برای استخوان

مضرات ماست برای استخوان

مضرات ماست برای استخوانمضرات ماست برای استخوان" width="300" height="168" />

“جهت ثبت آگهی رایگان حیوانات در اپلیکیشن نوحیران اینجا کلیک کنید.”

 

خواص و مضرات ماست

خواص ماست البته به طور شگفت انگیز برای بدن

خواص ماست برای بدن :  ماست یکی از محبوب‌ترین محصولات لبنی در جهان است و دارای خواص بسیاری برای سلامت بدن می‌باشد. این محصول از شیر تهیه می‌شود و در اثر تخمیر توسط باکتری‌ها به وجود می‌آید. اگرچه شیر و ماست از لحاظ ترکیب ویتامینی و مواد معدنی به جز تفاوت‌های کوچکی مشابه هستند، اما ماست دارای مزایای خاصی برای سلامت بدن می‌باشد.

خواص مهم ماست شامل:

  1. منبع عالی پروتئین: ماست یک منبع عالی از پروتئین است که برای رشد و تعمیر بافت‌های بدن ضروری است. پروتئین‌های موجود در ماست می‌توانند به تقویت عضلات، حفظ سلامت استخوان‌ها و تعمیر بافت‌های آسیب‌دیده کمک کنند.
  2. پشتیبانی از سیستم ایمنی: ماست حاوی پروبیوتیک‌ها (باکتری‌های مفید) است که به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. این باکتری‌ها به تعادل میکروبی در دستگاه گوارش کمک کرده و از بروز عفونت‌های روده جلوگیری می‌کنند.
  3. تقویت سلامت دستگاه گوارش: مصرف ماست می‌تواند به تعادل میکروبی دستگاه گوارش کمک کرده و مشکلاتی مانند اسهال و یبوست را کاهش دهد.
  4. تأمین ویتامین‌ها و مواد معدنی: ماست حاوی ویتامین‌های مهمی مانند ویتامین B12 و دیگر ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله کلسیم است. این عناصر مغذی برای سلامت استخوان‌ها و سیستم عصبی ضروری هستند.
  5. کاهش التهابات: مصرف ماست می‌تواند به کاهش التهابات در بدن کمک کند و برخی بیماری‌های مزمن را کنترل نماید.
  6. کاهش ریسک بیماری‌های قلبی: برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف ماست می‌تواند فشار خون را کاهش دهد و ریسک بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش دهد.

بنابراین، مصرف ماست به عنوان یک بخش از رژیم غذایی متنوع می‌تواند به حفظ و ارتقاء سلامت بدن کمک کند. از طریق تنظیم فرآیندهای گوارشی، تقویت سیستم ایمنی، و تأمین مواد مغذی مورد نیاز برای بدن.

خواص ماست

انواع ماست

ماست ساده کم چرب و پر چرب، ماست هم زده، ماست قالبی، ماست چکیده، ماست یونانی و خامه‌ای، ماست میوه‌ای، ماست کفیر از انواع مختلف ماست می باشد.

خواص ماست

طبع و مصلحات ماست

ماست دارای طبع سرد و تر است. اما لازم به ذکر است که ماست چکیده سردی کمتری نسبت به ماست معمولی دارد. هرچه ماست ترش تر باشد، سردی آن زیادتر است. این مسئله مرتبط با طبع بدن انسان است و می‌تواند بر اساس مزاج شخص متفاوت باشد.

برای افراد لاغر با مزاج گرم و خشک: مصرف ماست می‌تواند مناسب باشد و حتی اثر دارویی داشته باشد. ماست به عنوان یک منبع پروتئینی با پروبیوتیک‌های مفید در تقویت سیستم گوارشی کمک می‌کند.

برای افراد با مزاج سرد و تر: ممکن است مصرف ماست باعث بروز علائم نامطلوبی شود. بهتر است افراد با مزاج سرد و تر، مصرف ماست را کاهش دهند و در صورت تمایل، ماست را همراه با مصلحاتی مثل پونه، گل محمدی، موسیر و نعناع مصرف کنند. همچنین، باید از مصرف ماست همراه با غذاهای دارای طبع سرد مثل ماهی، اسفناج و ترشی بپرهیزند.

توجه به طبع ماست و تنظیم مصرف آن می‌تواند به حفظ تعادل طبیعی بدن و جلوگیری از عوارض ناشی از تناقض طبعی کمک کند.کالری ماست

یک لیوان ماست ساده کم چرب دارای 137 کیلو کالری انرژی و یک لیوان ماست ساده پر چرب دارای 149 کیلو کالری انرژی می باشد. هر 100 گرم ماست وانیلی 85 کالری، هر 100 گرم ماست میوه ای بدون چربی 94 کالری و یک فنجان ماست یونانی 190 کالری دارد.

مضرات ماست برای استخوان

ارزش غذایی ماست

ماست دارای ارزش غذایی بسیار خوبی برای سلامتی بدن است. اینجا اطلاعاتی در مورد ارزش غذایی ماست آمده است:

یک لیوان ماست کم چرب دارای 13 گرم پروتئین، 12 گرم کربوهیدرات و 8.3 گرم چربی است. میزان چربی ممکن است بسته به نوع شیر اولیه ماست متغیر باشد.

ماست منبع عالی کلسیم است و حاوی تقریباً 447 میلی‌گرم کلسیم در هر لیوان می‌باشد. این کلسیم ضروری برای سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها است.

همچنین، ماست منبع خوبی از منیزیم با تقریباً 43 میلی‌گرم منیزیم در هر لیوان و پتاسیم با تقریباً 573 میلی‌گرم پتاسیم در هر لیوان می‌باشد.

در فرآیند تخمیر ماست، ویتامین‌های B12، B6، و C مصرف می‌شوند و اسید فولیک و کولین تولید می‌گردند. این ویتامین‌ها و مواد مغذی به تقویت سیستم ایمنی، بهبود سیستم گوارشی، و ارتقاء سلامت عمومی بدن کمک می‌کنند.

مصرف ماست به عنوان یک جزء از رژیم غذایی متنوع می‌تواند به تأمین مواد مغذی ضروری برای بدن و به حفظ سلامتی انسان کمک کند.

کاربرد ماست

ماست یک ماده غذایی چندمنظوره است و از آن در تهیه انواع غذاها و محصولات آرایشی می‌توان استفاده کرد. اینجا چند کاربرد متداول ماست آمده است:
  1. مصرف ماست به عنوان یک ماده غذایی: ماست به عنوان یک ماده غذایی مصرف می‌شود و می‌توان آن را به صورت تازه یا تهیه شده (ماست چکیده یا ماست منجمد) مصرف کرد. ماست می تواند به تنهایی یا به عنوان جزء انواع دسرها و خورش‌ها مانند ماست‌آب‌میوه و ماست‌سوسیس تهیه شود.
  2. تهیه محصولات لبنی مانند کشک و دوغ: ماست می تواند به عنوان ماده اصلی برای تهیه محصولات لبنی مانند کشک و دوغ مورد استفاده قرار گیرد. این محصولات در آشپزی و تغذیه محبوبیت دارند.
  3. ماست پاستوریزه و ماست میوه‌ای: ماست پاستوریزه یا ماست گیاهی می تواند بعنوان جایگزینی به شیر در رژیم‌های گیاهی مصرف شود. همچنین، ماست میوه‌ای با افزودن میوه‌های تازه یا خشک به ماست تهیه می‌شود و به عنوان یک میان‌وعده یا تنقلات مصرف می‌شود.
  4. ماسک‌های صورت و مراقبت از پوست: ماست به عنوان یک مواد طبیعی در مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. مخصوصاً ماست با مواد معدنی و ویتامین‌هایی که در آن وجود دارند، می‌تواند به ترتیب و رطوبت پوست کمک کند.

با توجه به تنوع کاربردهای ماست، این محصول از اهمیت زیادی در آشپزی و بهداشت و بهبود ظاهر پوست برخوردار است.

بهترین زمان خوردن ماست

کاربرد ماست به عنوان یک منبع غنی از کلسیم به عنوان جزء روزانه رژیم غذایی می‌تواند به سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها کمک کند. توصیه به مصرف ماست به خصوص در زمانی که معده خالی است یا پیش از مصرف غذا درست است. زیرا در این زمان‌ها جذب کلسیم بهبود می‌یابد. اما توجه داشته باشید که مصرف ماست به تنهایی به تأثیری معکوس بر روی سلامت نمی‌آید، بلکه باید در چارچوب یک رژیم غذایی متنوع و متعادل انجام شود.

به طور کلی، می‌توان ماست را به عنوان یک وعده صبحانه، میان‌وعده یا پس از مصرف غذا مصرف کرد. انتخاب زمان مصرف ماست به سلیقه شما و جدول غذایی روزانه شما بستگی دارد. همچنین، می‌توانید ماست را با میوه‌ها یا مواد مختلف ترکیب کرده و به عنوان یک میان‌وعده سالم مصرف کنید.

اگر نگران جذب بهتر کلسیم از ماست هستید، می‌توانید با مشاوره از یک متخصص تغذیه تصمیم به بهبود ترتیب زمان مصرف ماست در رژیم غذایی خود بگیرید.

مضرات ماست برای استخوان

خواص و فواید ماست برای سلامت بدن

ماست برای سلامتی فواید متفاوتی دارد که عبارتند از:

ضدآلرژی و حساسیت

ماست ضدآلرژی و حساسیت است و از بیماریهای آلرژیک مثل التهاب پوست، آسم و حساسیت های غذایی جلوگیری می کند.ماست انسان را از امراضی همانند اگزما و کهیر حفظ می کند.

دیگران این را پسندیدند شما هم نگاهی بیندازید  قوچ چیست

کاهش وزن

برای کاهش وزن باید مصرف ماست در رژیم غذایی گنجانده شود. زیرا ماست توانایی بدن را برای سوزاندن چربی ها تقویت کرده و حفظ عضلات در وضعیت مناسب را تسهیل می کنند. همچنین میزان متعادلی از کلسیم می تواند بدن را سلامت نگه داشته و آنرا به کاهش وزن تشویق نماید.

مضرات ماست برای استخوان

عملکرد بهتر مغز

ماست به علت داشتن فسفر تقویت کننده حافظه است و روی قوه‌ی ادراک و شناخت ما تأثیر دارد.

تقویت معده و هضم بهتر غذا

یکی از بهترین، نیرومندترین و ارزانترین و سهل الهضم ترین غذاها ماست است. این ماده معده را تقویت و به هضم غذا کمک می کند. همچنین ماست به روده ها کمک می کند تا به حال عادی خود برگردند؛ باکتریهای مضر را از روده ها خارج می کند و در نتیجه هضم و جذب غذا آسان می شود.

کاهش خطر سرطان روده ی بزرگ

ماست باعث سلامت روده ی بزرگ می شود، وقتی ماست مصرف می کنید شما به دو روش از روده خود محافظت می نمایید، اول اینکه ماست حاوی لاکتوباکتری است که از روده ی بزرگ حفاظت می کند و حتی خطر سرطان روده ی بزرگ را کاهش می دهد. این باکتری ها رشد باکتری های مفید روده را افزایش داده و موجب کاهش تبدیل صفرا به مواد سرطان زا می شوند.

مضرات ماست برای استخوان

درمان یبوست

ماست حاوی پروبیوتیک می باشد که باعث حرکت بهتر روده ها می شود. یبوست به خاطر حرکت کند روده ها شکل می گیرد پس برای درمان یبوست ماست میل کنید.

تامین پروتئین مورد نیاز بدن

ماست منبع بسیار خوبی برای جذب پروتئین است. در هر 250 میلی لیتر ماست تقریبا 14- 10 گرم پروتئین موجود می شد، که تقریبا برابر با 20 درصد نیاز روزانه است. مطالعات درباره‌ی غذاهای حاوی پروتئین بالا نشان می‌دهد این غذاها می‌توانند گرسنگی شما را برطرف کنند و مانع پُرخوری زیادتان در لحظه می‌شوند.

حفظ سلامت استخوان ها و دندان

از آنجایی که ماست از فراورده های لبنی بدست می آید، دارای میزان کلسیم بسیار بالایی می باشد که برای حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. همچنین ماست به علت داشتن ویتامین D، استخوانها را محکم می کند.

کلسیم برای افرادی که دارای تراکم استخوانی پایین بوده و همچنین بیماران مبتلا به پوکی استخوان نیز مفید می باشد.

مضرات ماست برای استخوان

کاهش کلسترول

ماست می تواند باعث کاهش کلسترول خون شود. این ممکن است به علت تأثیر فعالیت باکتریهای زنده و سهولت متابولیسم کلسترول باشد.

دفع سموم از بدن

ماست نیرو، نشاط، مقاومت و چابکی به فرد می دهد و دستگاه بدن را از سموم پاک می کند. به همین دلیل است که در تمام بیماریها، خوردن آن را تجویز می کنند.

کاهش فشارخون

ماست، مقدار فراوانی پتاسیم دارد. هر 230 گرم ماست، حدودا 600 گرم پتاسیم دارد. پتاسیم می‌تواند مازاد سدیم را از بدن خارج کند و فشار خون را کاهش می دهد.

مضرات ماست برای استخوان

افزایش ایمنی بدن

تحقیقات زیادی در مورد اثرات درمانی و پیشگیرانه ی ماست و باکتریهایی که در تولید آن به کار رفته اند بر بیماری هایی مانند سرطان، عفونت ها، اختلالات دستگاه گوارش و آسم انجام شده است.

این نظریه وجود دارد که افزایش مصرف ماست، به خصوص در افراد دارای اختلال ایمنی مانند افراد مسن، پاسخ ایمنی و مقاومت به بیماری های مرتبط با آن را افزایش می دهد.

خواص ماست برای دیابتی ها

ماست قندخونتان را تنظیم می کند. علاوه بر این ماست به آرامی جذب روده ها می شود و قندخون پس از مصرف این خوردنی خیلی به کندی افزایش می یابد و به همین خاطر ماست در متعادل نگه داشتن قند خون موثر است.

خواص ماست برای کودکان

در کودکانی که دچار بیماری سوء جذب هستند، ماست به جذب دو ترکیب مهم غذایی پروتئینها و مواد معدنی کمک می کند. اسید لاکتیک موجود در ماست باعث سهولت جذب و هضم این ترکیبات مغذی می شود.

مضرات ماست برای استخوان

خواص ماست برای زنان

ماست برای سلامت زنان بسیار مفید است و لاکتوباسیل موجود در آن از تولید قارچ در بدن جلوگیری می کند و زنانی که به مقدار بیشتری ماست مصرف می کنند بیماری های قارچی کمتری دارند. ماست می تواند عفونتهای مخمری را کاهش دهد. تحقیقات نشان می دهد که خوردن یک لیوان ماست در روز، تعداد توده های مخمری در زنان را کاهش می دهد.

خواص ماست برای سالمندان

کلسیم موجود در ماست برای سالخوردگان بی اندازه مفید است و این اشخاص که همیشه از عفونتهای روده ای خود می نالند اگر بطور مرتب ماست بخورند گاز و عفونت روده آنها به کلی برطرف خواهدشد.

خواص ماست برای ورزشکاران

ماست یک میان وعده‌ی ایده‌آل در یک ساعت بعد از تمرین برای تغذیه و بازیابی بدن با مواد غذایی مغذی است. بعد از ورزش برای بازیابی بدن پروتئین انتخاب کامل‌تری نسبت به کربوهیدرات است، زیرا 9 نوع آمینواسید که بدن نمی‌تواند بسازد، اما عضلات برای ترمیم به آنها نیاز دارند را فراهم می‌کند.

مضرات ماست برای استخوان

خواص ماست برای پوست و زیبایی

پس از آشنایی با خواص کلی ماست، نوبت به معرفی خواص ماست برای زیبایی پوست میرسد که شامل:

1. تحریک تولید کلاژن

اسید لاکتیک موجود در ماست می تواند باعث تحریک تولید کلاژن شود،ماده ای که برای ترمیم سلول های آسیب دیده پوست بسیار مهم و ضروری است و نتایج آن نشان دهنده پوستی جوان و شاداب است.

2. درمان ترک های پوستی

خواص مرطوب کنندگی که در اسید لاکتیک ماست وجود دارد، ترک های کوچکی که روی پوست به وجود می آید را از بین می برد.

مضرات ماست برای استخوان

3. درمان لکه های پوست

ماست می تواند لکه های نازیبا روی پوست را کاهش دهد، برای برطرف کردن لکه ها لازم است تا چند قطره آب لیمو را در ماست بریزید و به آرامی چند دقیقه ای روی قسمت مورد نظر ماساژ دهید. این کار را 2 بار در هفته تکرار کنید.

4. درمان آفتاب سوختگی

در صورت بروز آفتاب سوختگی مقداری ماست را روی پوست حساس آسیب دیده بمالید و تاثیر خنک کننده آن را خیلی زود احساس کنید.

5. درمان ناراحتی پوستی

ماست برای درمان جوش، آکنه، مشکلات پوستی و سایر بیماری های پوستی مفید است. مبتلایان به خارش، سوزش، جوش و ناراحتی های پوستی می توانند برای سلامتی خود از ماست استفاده کنند.

مضرات ماست برای استخوان

6. رفع ترک خوردگی لب ها

برای رفع ترک خوردگی لب ها از ماست استفاده کنید.برای تهیه مرهم لب ها، چند قطره آب لیمو را در کمی ماست مخلوط کنید. آن را روی لب ها بمالید و بگذارید 45 دقیقه بماند. سپس مقدار اضافی را با تکه ای پنبه تمیز کنید. در نهایت مقدار مرهم مغذی نیز روی لب ها بگذارید. این کار را چندین بار در هفته انجام دهید.

خواص ماست برای مو

ماست برای مو نیز بسیار مفید است و خواصی دارد شامل:

1. درمان موخوره

ماست در مقابله کردن با موخوره مو بسیار موثر است و این به دلیل مواد مغذی درون آن است. استفاده از مخلوط صاف و یکدست ماست و پاپایای خورد شده در طولانی مدت تاثیر بسیار مثبتی در از بین بردن موخره مو دارد.

دیگران این را پسندیدند شما هم نگاهی بیندازید  خصوصیات و همه چیز مرغ عشق

مضرات ماست برای استخوان

2. درمان خشکی موها

ویتامین ها و پروتئین های موجود در ماست رطوبت را برای موهای خشک و آسیب دیده تامین می کند و موجب تغدیه و نرمی موها می شود. برای این منظور ماست را روی همه موها به خصوص قسمت های خشک بگذارید و سر را با یک روسری بپوشانید و اجازه دهید نیم ساعت بماند. سپس موها را کاملا آبکشی نمایید و شامپو بزنید.

3. درمان ریزش مو

شست وشوی سر با ماست، مو را تقویت کرده و از ریزش آن جلوگیری می کند. اسید لاکتیک نیز پوسته های مرده را از موها جدا می کند و به آنها درخشندگی می بخشد.

مضرات و عوارض بیش از حد مصرف ماست

به دلیل طبع سرد ماست بهتر است افراد در مصرف این ماده غذایی تعادل را رعایت کنند و طبع بدنی خود را در نظر بگیرند.

مصرف زیاد ماست به دلیل اسید لاکتیک به ریه، کلیه، مغز و اعصاب آسیب وارد می‌کند.

مصرف زیاد ماست برای افراد مبتلا به بیماری صرع، یبوست روده‌ای، شب ادراری، آلرژی، رماتیسم، خار پاشنه،بیماری‌های اعصاب و روان توصیه نمی‌شود.

 

 

مضرات ماست برای استخوان

 

 

ویژگی اصلی ماست ها چیست و کدام نوع آنها مناسب تر است؟

ماست از فرآورده های شیر محسوب می شود که با شیر گاو و گوسفند و… تهیه می شود. این لبنیات پرطرفدار و خوشمزه که همراه غذاها سرو می شود، انواع مختلفی دارد. اگر به مصرف ماست علاقمند هستید،

ماست پرچرب

ماست‌ها بر اساس میزان چربی موجود در آن‌ها دسته‌بندی می‌شوند. ماست پرچرب، ماستی است که میزان چربی در آن بیشتر از 5 درصد است. ماست چرب حاوی تقریباً 5.3 درصد چربی است و حدود 255 کیلوکالری در هر فنجان آن وجود دارد.

مصرف ماست پرچرب به عنوان یک منبع غذایی برای کودکان زیر 5 سال توصیه می‌شود، زیرا می‌تواند نیازهای آنها به قند و پروتئین را تامین کند. اما برای افراد بزرگتر، به ویژه افراد کم تحرک و افراد دچار مشکلات چربی خون و بیماری‌های قلبی، مصرف ماست پرچرب مناسب نیست. همچنین، باید به یاد داشت که هر چه مقدار چربی در ماست بیشتر باشد، میزان جذب کلسیم از آن کاهش می‌یابد.

توصیه می‌شود که انتخاب میزان چربی در ماست بر اساس نیازها و وضعیت فردی خود کنید تا به تأمین مواد غذایی مورد نیاز بدن خود بپردازید.

ماست پر چرب

ماست کم چرب یا بدون چربی

تفاوت اصلی بین ماست کم چرب و بدون چربی در میزان چربی موجود در آنها است. ماست کم چرب معمولاً دارای میزان چربی بین 0.5 تا 3 درصد است، در حالی که ماست بدون چربی دارای کمتر از 0.5 درصد چربی است. از آنجایی که ماست کم چرب با استفاده از چربی اشباع شده کمتر تهیه می‌شود و هیچ افزودنی چربی اشباع شده اضافی ندارد، این نوع ماست به طبیعت خود نزدیکتر است.

ماست کم چرب معمولاً دارای مقادیر بیشتری از پتاسیم نسبت به ماست پر چرب است. این ویژگی می‌تواند مفید باشد و به بهبود فشار خون کمک کند و همچنین خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد. همچنین، مصرف ماست کم چرب می‌تواند به کاهش چگالی استخوانی کمک کند.

ماست‌های کم چرب با کیفیت بالا، بدون افزودن پکتین، بهترین گزینه برای افرادی هستند که دچار مشکلات قلبی و فشار خون هستند. انتخاب میزان چربی در ماست بستگی به نیازها و وضعیت هر فرد دارد و می‌تواند در رژیم غذایی بهبود سلامتی کمک کند.

مضرات ماست برای استخوان

ماست های طعم دار یا میوه ای

ماست طعم‌دار یا ماست میوه‌ای، نوعی ماست است که پس از عملیات تخمیر به آن طعم‌دهنده اضافه می‌شود. این ماست‌ها معمولاً حاوی موادی هستند که به آنها طعم و عطر دلچسب می‌دهند. اما باید توجه داشت که بخش عمده از طعم و عطر این ماست‌ها به علت مصرف شیرین کننده‌ها و قندهای اضافی در آنها است و بعضاً شامل شربت‌های فروکتوز می‌شوند. همچنین، ماست‌های میوه‌ای معمولاً شامل نمک یا سدیم نیز می‌شوند.

یک وعده 226 گرمی از ماست طعم‌دار یا میوه‌ای حاوی تقریباً 44 گرم قند و حدود 176 کیلوکالری است. اگر باز هم علاقه دارید ماست شیرین بخورید، می‌توانید ماست کم چرب را خودتان با استفاده از عسل شیرین کنید یا ماست ساده را با وانیل ترکیب کنید. این کار می‌تواند به کاهش میزان کالری منجر شود و همچنین ماست سالمتری را مصرف کنید.

مضرات ماست برای استخوان

ماست یونانی

ماست یونانی یک نوع ماست بسیار مغذی و مقوی است که در فرآیند تولید آن، آب اضافی، لاکتوز، و مواد معدنی از ماست حذف می‌شود. نتیجه این فرآیند یک نوع ماست خامه‌ای با کمترین مقدار قند، مقدار بیشتری از کربوهیدرات، و یک طعم ترش است. هر 170 گرم ماست یونانی بیش از 20 گرم پروتئین دارد. ماست یونانی نسبت به ماست‌های معمولی دیگر، با همان تعداد کالری، حاوی مقدار بیشتری پروتئین و کمترین مقدار قند می‌باشد.

ماست یونانی دارای خواص متعددی است و به عنوان یک منبع غنی از پروتئین و مواد معدنی ارزشمند شناخته می‌شود. با این حال، هنگام تهیه ماست یونانی، به مواد تشکیل‌دهنده و برچسب محصول توجه کنید تا اطمینان حاصل کنید که نشاسته و ذرت اضافه نشده‌اند. برخی از تولیدکنندگان ممکن است برای افزایش غلظت این مواد، آنها را به ماست اضافه کنند.

مضرات ماست برای استخوان

ماست هم زده

ماست هم زده یکی از انواع ماست است که در سال‌های اخیر وارد بازار شده و با استقبال خوبی از سوی مصرف‌کنندگان مواجه شده است. در فرآیند تهیه این نوع ماست، پس از مایه‌زنی در طول و انتهای دوره انکوباسیون، ماست توسط همزن مخلوط و هم زده می‌شود تا بافت آن یکنواخت شود.

مقادیر تغذیه‌ای ماست هم زده ممکن است متفاوت باشد و وابسته به ترکیب مواد ماست و نسبت زمان هم زدن باشد. ارزش تغذیه‌ای ماست هم زده معمولاً شامل پروتئین، چربی، کربوهیدرات، و مواد معدنی است. مهم است که اطلاعات تغذیه‌ای روی بسته‌بندی ماست را بررسی کنید تا اطلاعات دقیقتری در مورد ارزش تغذیه‌ای محصول مشخص شود.

مضرات ماست برای استخوان

ماست کفیر

کفیر نوشیدنی لبنی است که از تخمیر شیر با دانه های کفیر تهیه می شود. کفیر دارای طعم ترش و تند و قوامی شبیه به ماست آشامیدنی است. شیر و باکتری های مفید از عناصر تشکیل دهنده کفیر هستند و یکی از ویژگی های خاص متمایز کننده کفیر نسبت به ماست های دیگر خصلت گازدار بودن آن است. کفیر در انواع کم چرب، پرچرب و بدون چربی وجود دارد. کفیر بسته به نوع شیر مصرفی، حدود 100 کالری، 7 تا 8 گرم کربوهیدرات و 3 تا 6 گرم چربی دارد. کفیر از نظر پروبیوتیکی در جایگاه خاصی قرار می گیرد و دارای خواص ضدمیکروبی، ضدتومور و ضدسرطانی ویژه بوده و برای سلامتی و تقویت دستگاه ایمنی مفید است اما افراد دچار بیماری های گوارشی باید در مصرف آن احتیاط نمایند.

 

مضرات ماست برای استخوان

 

ماست ایسلندی

ماست ایسلندی یا اسکایر ماستی می باشد که حالتی خامه‌ای و غلیظ دارد و به همان شیوه ماست یونانی تولید می‌شود. این ماست از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در آن از ترکیبات غلظت دهنده یا شیرین کننده استفاده نمی‌شود. ماست ایسلندی بیشترین مقدار پروتئین را در هر وعده ارائه می‌دهد.

جهت مطالعه موارد بیشتر اینجا کلیک کنید

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط